Biedronka i Lidl będą mieć nowego konkurenta. Do Polski wejdzie rosyjska sieć dyskontów

W Polsce jeszcze w tym roku ma pojawić się nowa sieć dyskontów pod szyldem Mere. Wejście na nasz rynek planuje rosyjska firma Svetofor, prowadząca obecnie około 800 sklepów w Rosji i sąsiednich krajach.

Jak podał serwis Wiadomoscihandlowe.pl,rosyjska sieć zamierza otworzyć w Polsce 105 sklepów, w tym osiem ma ruszyć jeszcze w tym roku. Firma chce uruchamiać sklepy w średnich i dużych miastach lub w ich pobliżu oraz przy trasach o dużym natężeniu ruchu. Przy większych placówkach zbudowane zostaną parkingi na co najmniej 30-40 samochodów.

Sieć ma być rozwijana przez zarejestrowaną w Krakowie spółkę Torgservice PL, której współudziałowcami są właściciele Svetofora. Firma planuje wkrótce rozpocząć rekrutację kierowników sklepów oraz sprzedawców.

Svetofor to spółka, która ma centralę na Syberii. Obecnie posiada ok. 600 dyskontów w samej Rosji. Sklepy Svetofora znajdziemy też na Białorusi, w Kazachstanie czy w Azerbejdżanie. Poza Polską sieć planuje też rozpoczęcie działalności w Rumunii - na koniec roku chce mieć tam 16 sklepów, pierwszy ma zostać otwarty we wrześniu br.

 

O 20 proc. niższe ceny niż u konkurencji

Co znajdziemy w sklepach Mere? Asortyment obejmie głównie żywność, ale pojawią się w nich także produkty przemysłowe. Sieć stawia przede wszystkim na niskie ceny. Towary mają kosztować o 20 proc. mniej niż średnio na rynku. Firma uzyskuje je dzięki bezpośredniej współpracy z producentami, sztywnej polityce kosztowej i minimalnej marży. Produkty będą sprzedawane wprost z palet, a ich wybór ma być mocno ograniczony - nie będzie produktów z wyższej półki czy towarów szybko psujących się.

Mere będzie zatem tzw. hard dyskontem. Dotąd jednak ten model w Polsce specjalnie się nie przyjął. Obecnie większość dyskontów stawia nie tylko na niskie ceny, ale także na jakość produktów, wprowadzając do oferty coraz więcej towarów z wyższej półki oraz poprawiając wygląd sklepów i ekspozycję produktów. Dyskonty stały się nawet konkurencją dla sieci delikatesów, które jedna po drugiej zaczęły znikać z polskiego rynku.

 

Polski rynek jest mocno konkurencyjny

Wyzwaniem dla rosyjskiej sieci będzie też fakt, że Polska to mocno konkurencyjny rynek, jeśli chodzi o handel żywnością. Nad Wisłą działa wiele sieci dyskontów, super- i hipermarketów. Największa firmą posiadająca dyskonty jest portugalska Biedronka, która ma już ok. 2830 sklepów. Na drugim miejscu jest niemiecki Lidl, z liczbą ok. 650 placówek, a trzecie jest duńskie Netto (ok. 360 sklepów).

Autor: 
Patryk Pallus
Źródło: 

businesinsider.com

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.