Najważniejszy region produkcji żywności wysokiej jakości w Europie

Castilla y León ma dziewięć oznaczeń win między innymi co do jakości ze względu na ich pochodzenia (zwane Denominacion de Origen) - TIERRADESABOR

Castilla y León skupia ponad 6000 produktów pod swoją marką pochodzenia Tierra de Sabor, w tym jedne z najbardziej renomowanych win na świecie i najlepsze wina iberyjskie.

Wśród niekończących się rzędów winnic regionu Castilla i Leon kształtują się jedne z najbardziej znanych win na świecie. Pola dające ich owoc to spichlerz Hiszpanii, z którego pochodzi jedna trzecia produkcji tego kraju. Jej produkty iberyjskie zdobyły 26 nominacji do „Oskarów” produkcji trzody chlewnej, a prosię karmione wyłącznie mlekiem matki jest głównym daniem każdego święta. Ta ogromna różnorodność produktów, oprócz owoców morza, ma swoje miejsce w spiżarni w Castilla y León, gdzie jest tworzona pod wspólną marką gwarantowaną Tierra de Sabor. Ta etykieta, stworzona w 2009 roku, identyfikuje pochodzenie i najwyższą jakość zarówno surowców, jak i procesu produkcyjnego, zapewniając bezpieczeństwo konsumentowi końcowemu. Jest to najważniejszy region oznaczany znakiem jakości żółte serce w Hiszpanii.

Aż 6 tysięcy produktów z 900 firm doglądanych pod żółtym sercem - największym w Europie asortymentem wysokiej jakości produktów spożywczych - które identyfikują tę markę, obejmującą wszystko, od najbardziej „delikatesowych” po produkty podstawowe. Nic dziwnego, że mleko Tierra de Sabor zostało wybrane przez Organizację Konsumentów i Użytkowników (OCU) jako najlepsze na rynku.

Odkąd w 1992 r. Wspólnota Europejska stworzyła system waloryzacji i ochrony produktów rolno-spożywczych, duża liczba referencji z Castilla y León uzyskała certyfikację za pomocą jednej z formuł ustanowionych w tym celu: Nazwy Pochodzenia, Oznaczenia Geograficznego, Chronionej Gwarantowanej Tradycyjnej Specjalności, Rolnictwa Ekologicznego lub inne znaki jakości, takie jak Znak Gwarancyjny, integrowana produkcja i żywność rzemieślnicza. Obecnie w tej autonomicznej wspólnocie istnieje 69 danych dotyczących jakości. Wszystkie łączą się pod marką jakości i unikalnej przestrzeni produktów z tradycją i historią oraz pod wspólnym mianownikiem terytorium, w czasie, gdy konsumenci domagają się szczegółowej wiedzy, na temat produktu.

Według sektorów - mięso, zarówno świeże, jak i przetworzone, wina, zboża i produkty zbożowe, produkty mleczne, owoce i warzywa oraz w mniejszym stopniu, rośliny strączkowe - stanowią większość w menu Tierra de Sabor. Dzięki temu stał się wyraźnym punktem odniesienia dla jakości żywności w tym kraju, w którym 60 procent konsumentów rozpoznaje tę markę. Podbił także granice, a 78 procent firm zrzeszonych eksportuje za granicę, głównie do krajów europejskich.

Są to głównie małe i średnie firmy oraz branże, zlokalizowane na terenach wiejskich, wśród których wyróżnia się duża grupa rzemieślników żywności (co czwarty z nich). Spośród nich roczny przychód w 2019 r. przekroczył 2000 mln euro.

Poza tradycyjnymi kanałami sprzedaży Tierra de Sabor stara się również pozycjonować w sektorze handlu, hotelarstwie i gastronomii, dla których uruchomiono kilka inicjatyw wspieranych przez markę, takich jak Restaurantes de la Tierra, w której produkty te pokazywane są oczami i fachowymi rękami najlepszych szefów kuchni w Hiszpanii oraz Tierra de Sabor-Club Selección, która łączy sprzedaż produktów z możliwością ich degustacji w barze. Ci, którzy mieszkają poza granicami kraju, mogą uzyskać do nich dostęp przez Heart of Spain.

W celu dostosowania się do stanu zagrożenia zdrowia przez Covid-19, w okresie zamknięcia uruchomiono Market Tierra de Sabor, mając na celu udostępnienie produktów w służbie społeczeństwu przez Internet, aby przyczynić się do rentowności rolników, farmerów i przemysłu rolno-spożywczego jako całości.

Dzięki tej nowej internetowej platformie sprzedaży gospodarstwa domowe w całej Hiszpanii (z wyjątkiem Wysp Kanaryjskich i Balearów) mogą otrzymywać świeże, wysokiej jakości produkty z wszystkimi gwarancjami, bez kosztów wysyłki, które pochodzą bezpośrednio od producenta i po konkurencyjnej cenie. Sprzedaje się już ponad 500 świeżych i przetworzonych produktów ze wszystkich sektorów, w tym wina, mięsa (cielęcina, jagnięcina, prosię i wieprzowina), wędliny, ciasta (słodkie i słone), produkty mleczne, przekąski i oleje. W ofercie są również dania gotowe, takie jak pieczona jagnięcina, empanady i hornazo. Ten rynek internetowy odnotował zasadniczy wzrost od czasie pandemii, z 300-procentowym wzrostem miesięcznego wolumenu zakupów, w którym średni rachunek wynosi 70 euro.

Autor: 
M.Gajate, Tłum. Aleksandra Szupke
Źródło: 

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
2 + 5 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.