Oczekiwania pracowników

Badania Cisco pokazują, że 83% pracowników chcę łączyć pracę w biurze z pracą zdalną. Przed pandemią tylko 5% pracowało zdalnie. Obecnie taka praca staję się standardem i ma utrzymać się w wielu firmach. Około 68% pracowników chcę utrzymania autonomii jaką uzyskało w czasie zamknięcia gospodarki. Większość pracowników uważa, że najważniejszym celem obecnie jest wprowadzenie odpowiedniej komunikacji i współpracy oraz odpowiednich narzędzi, szczególnie online.

Zalety pracy zdalnej

Wielu osobom praca w domu pozwoliła na poprawę równowagi między życiem prywatnym i pracą Około 58% znalazło więcej czasu na ćwiczenia fizyczne. Około 40% odczuwa większe zaufania zwierzchników, 68% ma większą świadomość pracy w domu i jej zalet. Wiele osób (50% ) chcę mniej czasu poświęcać na dojazdy do pracy. Najczęściej pracownicy wybierają pracę hybrydową  - w biurze i w domu. Zapewnia większą elastyczność i autonomię. Najchętniej pracowaliby w elastycznych godzinach, samemu decydując o pracy w biurze.

Potrzeby pracowników

Dla 85%  najbardziej potrzebne obecnie jest zapewnienie skutecznej komunikacji i współpracy pomiędzy pracownikami. Aż 95% uważa, że firma powinna zapewnić odpowiednią technologię i sprzęt do pracy zdalnej. Większość uważa, że ważne jest zapewnienie szkoleń z zakresu umiejętności cyfrowych (81%). Dla pracowników najważniejsze jest: inwestycje  w technologie oraz bezpieczeństwo miejsca pracy oraz inwestycje w innowacje dla zwiększenia wydajności pracowników.

Firmy muszą dostosować się do nadchodzących zmian. Wiele firm planuję inwestycje w technologie i sprzęt oraz innowacje technologiczne dla poprawy wydajności pracowników. Ważnym uzupełnieniem są szkolenia online dla rozwinięcia kompetencji cyfrowych oraz szkolenie  z pracy zdalnej oraz pracy w domu. 

Autor: 
Dorota Smoleńska

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
3 + 1 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.