Marketing internetowy 2020

Wartość rynku reklamy online to 4,939 mld zł (wzrost o 10,4% wobec 2019 roku). Reklama banerowa to najpopularniejszy sposób na reklamę online. Coraz częściej i w Polsce, i za granicą wykorzystywany jest adblock – blokada reklam. Używa jej około 50% osób, w roku 2019 było to około 30%. Rozpowszechnia się również zjawisko ślepoty benerowej (banner blindness). Wiele osób nie zwraca uwagi na te reklamy lub szybko je wyłącza. W efekcie stopień rozróżnialności (visability) tych reklam jest niski. Lepszym rozwiązaniem jest marketing treści i reklama natywna. 

Definicje

Content marketing czyli marketing treści to strategia marketingowa, która opiera się o tworzenie i dystrybucję atrakcyjnych i przydatnych treści. Celem jest zbudowanie zainteresowanie wśród określonych odbiorców, które ma w przyszłości przynieść określony zysk. Opiera się o budowanie długotrwałych relacji z odbiorcą. Najczęściej są to artykuły, webinaria, video, poradniki, raporty. Ma dostarczać odbiorcom wiarygodnych i pożądanych wiadomości związanych z branżą. Ważna jest budowa wizerunku firmy i jej produktów oraz rozpowszechnienie tego wizerunku poprzez internet np. media media społecznościowe (marketing wirusowy). Celem firmy jest bycie odnalezionym przez klientów. 

Reklama natywna to rodzaj reklamy, która opiera się o tradycyjne techniki pisania tekstów prasowych. Jest dopasowana do medium, w którym się pojawia. W bezinwazyjny sposób propaguje treści reklamowe. Najważniejsze by była ciekawa i interesująca dla czytelnika.  

Motywy wzrostu

Z badań wynika, że 86% osób rozpoczyna zakupy od zapytania w google nie związanego z żadną marką. Przed podjęciem decyzji zakupowych każda osoba korzysta średnio z 11 różnych treści internetowych. Ponad 95% klientów B2B ocenia treści za wiarygodne przy ocenie firmy i jej oferty. Badania wskazują, że największą zaletą reklamy natywnej jest budowa długotrwałej wartości marki, produktu i usługi (29% marketerów) oraz rozwiązanie dla ślepoty banerowej (24%). Ważne jest rozwiązanie problemu adblock (22%) oraz większe zaangażowanie użytkownika (21%). Reklam natywna zdaniem marketerów powinna być interesująca, ważna oraz skuteczna. Internauci za główny powód instalacji adblock podają zniechęcenie do reklam (74%), reklamy zasłaniają  treści (55%). Dla 44% reklamy spowalniają działanie strony. Około 15% uważa, że reklamy są niedostosowane, a 9% szuka więcej prywatności w sieci. 

 

Wszystkie te zjawiska są zachęta do szukania nowych sposobów komunikacji z klientem. Marketing treści doskonale pasuje. Większe zaangażowanie czytelnika, dostarczenie mu nowych doświadczeń i potrzebnej wiedzy buduje nowy wizerunek marki i jej produktów czy usług. Klient nabiera zaufania do marki i jej produktów oraz buduje własną opinię i ocenę firmy. Poprzez marketing wirusowy i media społecznościowe te treści i opinie są popularyzowana w internecie. W efekcie firma zdobywa nowych klientów i nowe

Autor: 
Dorota Smoleńska
Źródło: 

Interaktywnie.com

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
1 + 0 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.